HomeNieuwsHoe bedenk en maak je samen een blitse bolide?Nieuws

Hoe bedenk en maak je samen een blitse bolide?

blitse bolide
line-v-2
line-v-1
line-v-1
line-v-3
line-v-2
line-d-2

Leerlingen enthousiast maken voor techniek doe je door aan te sluiten bij hun belevingswereld. Daar zijn Max Wagener, docent techniek op het Montessori College in Groesbeek, Sam Heemskerk, docent techniek bij ROC-Nijmegen en Chris de Klein, docent Pro-College Nijmegen van overtuigd. Leren is ontdekken door dingen praktisch te doen. En fouten maken hoort erbij.

Het begon met de vraag van de werkgroep Sterk Techniek Onderwijs Regio Nijmegen: bedenk een project om meer leerlingen bekend te maken met, en enthousiast te krijgen voor techniek. Een kolfje naar de hand van Max Wagener. ‘Samen zeepkisten bouwen. Succes verzekerd. Bij collega’s was er aanvankelijk scepsis over mijn idee. Die dachten waarschijnlijk aan twee planken op vier wieltjes met een touw als stuur’, zegt Wagener met pretogen. ‘Ik wilde serieuze raceskelters bouwen, met een stalen frame, professionele stuurinrichting , schokdemping, schijfremmen en met een flitsend uiterlijk natuurlijk.’

Lees hier het volledige artikel op Tech Gelderland.